Overslaan en naar de inhoud gaan
stage in UPC Duffel

Zorgaanbod

Het UPCDuffel is een universitair opname-en behandelcentrum in een groene omgeving tussen Antwerpen en Mechelen. We bieden jaarlijks zorg aan meer dan 2.500 volwassenen met een psychische kwetsbaarheid in de vorm van acute (crisis)opvang en behandeling/zorg op middellange en lange termijn in voltijdse hospitalisatie, poliklinische raadpleging, dagbehandeling, beschut wonen of psychiatrische verzorging.

Stagemogelijkheden

Je kan tijdens je stage de verschillende aspecten van de geestelijke gezondheidszorg beter leren kennen.  Daarbij staan onze enthousiaste mentoren klaar om je te begeleiden in je leerproces. Bovendien hebben onze studenten toegang tot alle vormingsactiviteiten die we in het ziekenhuis organiseren. Op die manier kan je ook ontdekken wat we als centrum belangrijk vinden, zoals bijvoorbeeld familiewerking, ervaringsdeskundigheid, crisiscommunicatie, suïcidepreventie en nog zoveel meer. Tijdens netwerkmomenten leer je ook mentoren en studenten van andere afdelingen kennen. En wil je daarna eens op een andere afdeling gaan ‘gluren’, dat kan ook.

Bereikbaarheid

Fiets:

• Het ziekenhuis ligt naast de fietsostrade Antwerpen-Mechelen en is eenvoudig te bereiken via verschillende invalswegen.
  • Er is een afgesloten fietsenstalling voor medewerkers.

Openbaar vervoer:

• Het station van Duffel ligt naast het ziekenhuis, eenvoudiger kan dus bijna niet.
  • De lijnbussen 2, 52, 53, 550, 551, 555 en 556 hebben een stopplaats aan het station van Duffel. De juiste rijtijden van de bussen vind je op ww.delijn.be.

Auto:

• de ruime parking aan het station van Duffel is gratis en ligt naast ons centrum.

Contactgegevens stagecoördinator:

Rudi Jans