Nieuw serviceflatgebouw

Het gloednieuwe woon- en zorghuis Ambroos opende eind maart 2011 zijn deuren aan de Muizenstraat in Hofstade. Een nieuw huis met een vooruitstrevende visie op zorg. Op 1 september openen ook 26 serviceflats. Kandidaat bewoners kunnen vanaf woensdag 24 augustus een kijkje komen nemen.

Assistentiewoning

Elke flat is stijlvol ingericht en heeft een aparte slaapkamer, een badkamer met inloopdouche en sensoring, een aangename living en een kitchenette. De bewoners genieten van de hoogst mogelijke privacy in de eigen comfortabele flat, met de service en diensten die ze zelf verkiezen. De 26 serviceflats volgen de nieuwe richtlijnen over assistentiewoningen van het Vlaamse woonzorgdecreet.

Alle flats zijn volledig rolstoeltoegankelijk. Er is een 24-uurspermanentie die noodoproepen beantwoordt. Indien gewenst, is er zowel overdag als ’s nachts een ronde met toezicht om het persoonlijk veiligheidsgevoel te verhogen.

Boodschappendienst, strijkatelier, poets...

Via het eigen systeem van dienstencheques kunnen bewoners hulp krijgen voor onderhoud van de flat. Ze kunnen ook terecht in het aanpalende strijkatelier, bij de dienst voor aangepast vervoer en de boodschappendienst. Ook extra bed- en badlinnen is beschikbaar. Eten kan ook in het centrum van het woon- en zorghuis.

Centrum voor kortverblijf en residentiële leefgroepen

Begin oktober gaan de laatste afdelingen open: één voor 28 bewoners met lichamelijke zorg en het centrum voor kortverblijf met 10 woongelegenheden voor een tijdelijk verblijf.

Nieuwe directeur zorg

Naast de twee projecten in Heist (Ten Kerselaere) en Duffel (Hof van Arenberg) is Ambroos het derde integraal woon- en zorghuis van vzw Emmaüs. De drie huizen worden geleid door een overkoepelende directie. Het directieteam breidt vanaf 1 september uit met een bijkomende directeur zorg: Sylvie De Vuysere.

www.wzh-ambroos.be

(bericht geplaatst op 24 augustus 2011)